Posztós Zsola

 Nos a kétütemű motorok a négyütemű társaikkal ellentétben nem alkalmaznak szelepeket. Az üzemanyag szimpla préselés majd begyujtás útján adja a várt robbanást. Ezeknek a vasaknak 95-ös oktánszámú benzin és kétütemű motorolaj 1:30- hoz arányú keveréke, mert az alkatrészek eknését is az üzemanyag biztosítja. Ezek általában egy hengeres és legtöbbször 50ccm-es blokkok. Leggyakoribb az egytárcsás tengelykapcsoló mű minimum 2 és maximum 5 sebességi fokozattal. Az eg sebességes járművek robogóknak számítanak és ezek ún. röpsúlyos kuplunggal rendelkeznek, melyek a centrifugális erő kihasználásával zárják a hajtásláncot. A gyújtás két típusú lehet: Kalapácsos(megszakítós) vagy jeladós(tirisztoros).A működési elv egyszerü: a henger vákummal beszívja az üzemanyagot az égéstérbe, amelyet összesűrít a dugattyú majd a tökéletes pillanatban begyújtja a gyertya(amennyiben a gyújtás jó helyen torténik{felső holtpont előtt 3mm}) majd a henger alján elvezeti a kipufogó az égésterméket.

Egy egyszerű kétütemű motorblokk: Romet023 típus